Žiadna Brasil Ventura: Volkswagen pode viac do žiadneho trhu
Volkswagen si dlhé roky neustále udržiava svoju povesť výrobcu, ktorý ponúka spoľahlivé a lacné vozidlá. Existujú však spoločnosti, ktoré sa snažia tento status quo zmeniť pomocou ľahko zostaviteľných a veľmi pôsobivých dizajnových kitových áut založených na starej mechanike Volkswagenu. Jedna z mnohých takýchto spoločností založených v 70. rokoch sa volala L'Automobile Distribuidora de Veículos Ltda. a nachádza sa v Sao Paule v Brazílii pompa de apa dolz pret.
Ponúka niekoľko typov replík veteránov z 30. rokov minulého storočia, ako Ford, Bugatti a Alfa Romeo, no jej najzaujímavejším modelom je bezpochyby športové kupé Ventura, ktoré sa objavilo v zložitom období rozvoja brazílskeho automobilového trhu. .
V 70. a 80. rokoch bola ekonomika krajiny čiastočne uzavretá a v týchto podmienkach vznikli desiatky malých spoločností, ktoré mali vyplniť medzery v automobilovom sektore exotickými internými modelmi založenými na ľahko dostupnej mechanike od VW. Pomocou osvedčeného receptu kombinácie výraznej karosérie s podvozkom zo štandardného brazílskeho Volkswagenu vytvorila spoločnosť L'Automobile na svoju dobu atraktívny športový automobil s veľmi moderným dizajnom, ktorý by mohol konkurovať najlepším brazílskym kupé tej doby ako napr. Puma a VW SP2.
Prvá Ventura bola predstavená na národnom autosalóne v Sao Paule v roku 1978 a bola k dispozícii ako kompletná, tak aj ako ľahko zostaviteľná súprava, ktorú bolo možné jednoducho zostaviť doma za pár dní. Bol navrhnutý ako modernejšia aktuálna alternatíva k vtedajšiemu štandardnému výkonu Volkswagenu s futuristickou sklolaminátovou karosériou vybavenou veľkými obdĺžnikovými svetlometmi z Dodge Polara a zadnými svetlami požičanými z Alfy Romeo GTV. V skutočnosti je na prvý pohľad ťažké uveriť, že pod sklolaminátovou karosériou je sériový podvozok VW (a k tomu štvorkolesové bubnové brzdy).
Auto sa dodáva v dvoch hlavných variantoch – SLE s 1,6-litrovým štvorvalcovým motorom VW s dvoma karburátormi Weber a RS poháňaný 1,6-litrovým vodou chladeným motorom VW Passat TS. Vyrábal sa do začiatku 90. rokov, neskoršie verzie dostali silnejší 1,8-litrový vzduchom chladený motor s výkonom 84 koní a (podľa tlačovej správy spoločnosti) umožňoval vozidlu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 185 km/h.
V mnohom sa Ventura podobá Pume. No zatiaľ čo sa Puma GT na báze VW stala jedným z najúspešnejších športových áut, aké sa kedy v Brazílii vyrábali, Ventura dodnes zostáva jedným z menej známych modelov GT, o ktorých málokto počul. Žiaľ, Ventura sa pomerne narýchlo zaradila do nie príliš prestížnej kategórie kitcarov, hoci má nielen výzor, ale aj správanie ozajstného športového auta. Zatiaľ sa nenašli presné informácie o vyrobených jednotkách, no súdiac podľa skromných predajov boli pravdepodobne veľmi obmedzené. Hoci L'Automobile vyvážal Venturu aj do iných krajín (hlavne vo forme montážnych súprav), vrátane Spojených štátov, Nemecka a Argentíny, väčšina exemplárov zostala v Brazílii, čo vysvetľuje, prečo je automobil mimo svojej domovskej krajiny stále len ťažko rozpoznateľný.
- 2025-07-16 - Bravo, ID.3: 90 % kapacity batérie, ale dojazd 160 km
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Čajka": Werbepolitik
- 2025-07-14 - Roemeniëából Elektronische autoval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extreme Tuning a ferramenta Carpoint pre Daciu Bigster
- 2025-07-12 - Renault Boréal – o nová Dacia Bigster de Europa é o Premier
- 2025-07-11 - Visszaseekke: Eladó Alfa Romeo em Maserati?
- 2025-07-10 - Em 40 anos é o primeiro Jeepa Diesel melhor.
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: von der Felswand aus gesehen
- 2025-07-08 - Poľský otec, 45 rokov
- 2025-07-07 - Model dodávky 7 rodín van Opel: model Rüsselsheim-Család
