Sbarro GT12

Na Ženevskom autosalóne v roku 2000 predstavilo Sbarro svoj superšport GT12, pozoruhodný koncept, ktorý demonštroval vyvrcholenie snahy o dosiahnutie dvoch hlavných cieľov: maximálneho pohodlia pre vodiča a dosiahnutia homologácie pre použitie na verejných komunikáciách. Prototyp, ktorý vytvoril Franco Sbarro, bol vybavený výkonným 6-litrovým motorom V12 od spoločnosti Mercedes-Benz s výkonom 500 koní. Nešlo však len o rutinnú transplantáciu sériovej jednotky, pretože Sbarro implementovalo elektronický riadiaci systém MoTec8 na zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu, čím ich prispôsobilo prísnym emisným normám bez toho, aby to ohrozilo charakter vozidla. GT12 preukázal výnimočný výkon s časom zrýchlenia z 0 na 100 km/h za iba 4,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou presahujúcou 300 km/h magazin de piese auto online.

Sbarro GT12

Okrem extrémnej siluety a veľkolepého dizajnu (ktorý je evolučným pokračovaním modelu Sbarro GT1) sa GT12 vyznačuje niekoľkými pozoruhodnými prvkami, ako sú 18-palcové kolesá Antera, zadné svetlá Mercedes a odnímateľný spojler, ktorý sa dá automaticky nakloniť až o 15°, čím sa zlepšuje aerodynamický výkon. Medzi špecifické prvky exteriéru patria skladacie dvere, ktoré sa posúvajú dopredu alebo dozadu, čím sa prístup do kabíny čo najviac uľahčuje. Motor použitý z Mercedesu triedy S bol zvolený ako spoľahlivejší a vhodnejší na každodenné používanie v porovnaní s motorom V8 z GT1. K výnimočným vlastnostiam GT12 prispieva aj šesťstupňová manuálna prevodovka a dodržiavanie vtedajších platných noriem emisnej normy.

Podvozok je založený na patentovanom dizajne spoločnosti Sbarro, ktorý kombinuje rúrkový rám podopierajúci zadnú nápravu s monokokovou karosériou vyrobenou z polyesterového kompozitu. Konečným výsledkom je konštrukcia, ktorá ponúka pevnosť aj flexibilitu. Zadné zavesenie kolies, ktoré je prevzaté zo štandardného Mercedesu, tiež prispieva k dobrej ovládateľnosti GT12.

Napriek svojmu dizajnu zameranému na výkon sa GT12 snaží poskytnúť oveľa pohodlnejšiu jazdu ako jeho predchodca. Okrem nastaviteľného sedadla vodiča a elektricky nastaviteľných pedálov je nainštalovaná aj klimatizácia. Interiér, ktorý je čalúnený červenou kožou a modrou Alcantarou na palubnej doske, vyžaruje zmes športovosti a sofistikovanosti.

Stručne povedané, Sbarro GT12 z roku 2000 je jasným dôkazom vízie Franca Sbarra o mimoriadne výkonnom modeli schválenom pre cestnú premávku, ktorý bezproblémovo kombinuje pohodlie a rýchlosť a predstavuje inovatívne dizajnové prvky a najmodernejšie technológie.

Sbarro GT12 bolo vyrobené v niekoľkých kópiách, čím sa naplnil dlhoročný sen pôvodného švajčiarskeho dizajnéra zorganizovať sériovú, aj keď objemovo veľmi obmedzenú, výrobu vlastného superauta.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Okrem extrémnej siluety a veľkolepého dizajnu (ktorý je evolučným pokračovaním modelu Sbarro GT1) sa GT12 vyznačuje niekoľkými pozoruhodnými prvkami, ako sú 18-palcové kolesá Antera, zadné svetlá Mercedes a odnímateľný spojler, ktorý sa dá automaticky nakloniť až o 15°, čím sa zlepšuje aerodynamický výkon

Podvozok je založený na patentovanom dizajne spoločnosti Sbarro, ktorý kombinuje rúrkový rám podopierajúci zadnú nápravu s monokokovou karosériou vyrobenou z polyesterového kompozitu