911 HLS: Je to Porsche?
Hoci história značky Porsche patrí nepochybne k najslávnejším v automobilovom svete, najmä vďaka jej legendárnemu modelu 911, stále existujú určité aspekty, ktoré zostávajú neznáme aj pre znalcov. Typickým príkladom je príbeh zabudnutého Porsche z roku 1966, keď sa Katedra automobilového dizajnu na Univerzite v Aachene rozhodla vytvoriť športové kupé s dopredu otvárateľnou strechou namiesto dverí. Na tento účel bolo použité sériové Porsche 911 904 z roku 1964 a exteriérový dizajn bol inšpirovaný pretekárskym vozidlom Porsche 904 a jeho charakteristickými dverami batožinového priestoru magazin de piese auto online.

Unikátne auto, vytvorené v Aachene pred takmer 60 rokmi, sa nazýva 911 HLS Klappdach (skladacia strecha) Rennsport Coupe a vzhľadom nemá s Porsche 911 prakticky nič spoločné. Aby sa udržala nízka hmotnosť, značný počet komponentov karosérie vrátane zadných dverí a ochranného rámu je vyrobený z hliníka. Systém prístupu do karosérie, ktorý je v histórii značky jedinečný, zahŕňa veľkú kupolu upevnenú vpredu s dostatočne veľkým uhlom otvorenia, ktorý umožňuje bezproblémové nastupovanie a vystupovanie. Z dôvodov pevnosti a stability sú bočné prvky vystužené a prahy dverí sú vyššie ako u iných automobilov (podobne ako BMW Z1).
Motor, umiestnený v blízkosti zadnej nápravy, je dvojlitrový šesťvalcový „boxer“ s výkonom 130 koní. Úprimne športové ambície projektu sú viditeľne vyjadrené aj v usporiadaní interiéru a pomerne nezvyčajnej palubnej doske: na strane vodiča je iba volant s niekoľkými tlačidlami na oboch stranách a na strane spolujazdca je sada piatich číselníkov orientovaných smerom k vodičovi, ktoré zaberajú pomerne veľa miesta. Spätné zrkadlo pripomína spätné zrkadlo z modelu 904. Auto je štvormiestne, pričom zadné sedadlá majú sklopné operadlá a predné sú pomerne jednoduché a vôbec nie športové, ale sú čalúnené kožou, ktorej stredová časť má čiernobiely šachovnicový motív.
Keď bol prototyp dokončený, bol odoslaný do garáže vo Würselene (malé mesto neďaleko Aachenu), kde bola karoséria natretá na zeleno a na bok boli pridané čierne písmená HLS. Tento dosť excentrický dizajn sa však nepáčil vedeniu Porsche a projekt bol zastavený. Na ďalších 40 rokov bolo unikátne auto z Aachenu ponechané napospas osudu na dvore garáže, kam bolo odoslané na lakovanie. Znovu ožilo až potom, čo sa dostalo do očí experta Manfreda Herringa. „Opýtali sa ma, či by som mohol toto Porsche zreštaurovať s rozpočtom 30 000 eur,“ hovorí. „Spočiatku som ponuku odmietol, ale potom som si to rozmyslel a rozhodol som sa ho kúpiť, no podarilo sa mi ho získať až po troch rokoch rokovaní. Pôvodný motor bol v kusoch, ale bol zahrnutý v cene.“
V apríli 2015 Herring prvýkrát predstavil stále nerenovované auto na každoročnej výstave historických vozidiel Techno Classica v Essene, po ktorej sa začala jeho postupná reštaurovanie.
- 2025-10-13 - Colani Pilhale
- 2025-10-12 - Nach Tod von The Walking Dead a auto-malignidade
- 2025-10-11 - Elektrické spotrebiče Suzuki sú dostupné s etanolom
- 2025-10-10 - Audi Q7 – um momento raro (Andere Wahl)
- 2025-10-09 - Audi S6: 30 rokov s modelom Essence
- 2025-10-08 - Em 24 Tagen den Boxster mit dem Turm erobern!
- 2025-10-07 - Dacia Hipster – elektromobily a elektromobily (VIDEO)
- 2025-10-06 - Koncept Dacia Hipster je elektronické zariadenie.
- 2025-10-05 - Plamen Kamburov dirigiu em 2025 "Aladža Manastir" op.
- 2025-10-04 - Opel Combo Electric: Ihr favorito em Néjlabú
