Pontiac Nagydíj 1966: nová generácia
V roku 1965 boli všetky plnohodnotné modely Pontiac vrátane Grand Prix kompletne prepracované. Boli to prvé modely spoločnosti, ktoré sa vyznačovali známym zaobleným profilom karosérie pripomínajúcim fľašu Coca-Coly. Zatiaľ čo iné kupé Pontiac dostali v tom istom roku líniu strechy v štýle semi-fastback (štýl zdieľaný s niektorými inými divíziami GM), Grand Prix si zachoval exkluzívnu geometrickú líniu zadných stĺpikov, pričom iba zadné okno bolo mierne zaoblené dovnútra. Táto nová generácia Pontiac tiež po prvýkrát predstavila kryty otvorov zadných blatníkov, podobné luxusnejším modelom Cadillac, Buick a Oldsmobile piese auto online.

Interiér bol prepracovaný s novými panelmi s väčšou plochou orechového obloženia, ktoré sa teraz rozširovali až po stredovú konzolu. Sedadlá boli štandardné, volant bol úplne nový so zabudovanou klaksónovou výstrahou, ktorá nahradila charakteristický chrómový krúžok používaný v predchádzajúcich modeloch. Sedadlá mohli byť čalúnené vinylom alebo látkou. Novinkou pre rok 1965 bola možnosť lavicového sedadla po celej dĺžke vpredu so sklopnou stredovou lakťovou opierkou a niekoľkými možnosťami čalúnenia.
Grand Prix si udržiava pozíciu najdrahšieho modelu, ktorý ponúka všetku výbavu dostupnú pre kupé Bonneville s pevnou strechou a je možné ho zakúpiť za 3 426 dolárov (čo zodpovedá 34 184 dolárom v roku 2024). Medzi nové voliteľné prvky patrí automatická klimatizácia „Comfort Control“, ktorú prvýkrát predstavil Cadillac v roku 1964 a ktorá je k dispozícii okrem štandardného systému klimatizácie Circ-L-Aire, ako aj výstražné svetlá a bezpečnostné pásy.
Ponuka motorov bola prepracovaná a v roku 1965 bola obmedzená na štandardný motor V8 s objemom 6,4 litra (389 kubických palcov), ktorého výkon sa zvýšil na 333 koní (248 kW) s manuálnou prevodovkou alebo na 325 koní (242 kW) s automatickou prevodovkou. Ako voliteľné príslušenstvo boli pridané motory 389 Tri-Power a 421 – oba s výkonom 338 koní (252 kW), 421 Tri-Power s 350 koní (260 kW) a 421 HO Tri-Power s výkonom 376 koní (280 kW).
Štandardné trojstupňové a voliteľné štvorstupňové manuálne prevodovky boli identické s prevodovkami z roku 1964, ale bola pridaná nová trojstupňová prevodovka s meničom krútiaceho momentu Turbo Hydramatic. Princípom sa podobala prevodovkám Cruise-O-Matic od Fordu a TorqueFlite od Chrysleru a nahradila staršiu trojstupňovú hydraulickú prevodovku Roto Hydramatic.
V roku 1966, keď bolo vyrobené auto zobrazené na fotografiách, Grand Prix prešiel len niekoľkými drobnými zmenami vzhľadu, vrátane novej, zaoblenejšej mriežky chladiča rozdelenej na dve časti, ako aj nového obloženia skrytých zadných svetiel. Prístrojová doska sa vyznačovala modernizovaným štvorcovým panelom. Úplne nové boli aj sedadlá Strato s čalúnením „Morrokide“, s vyššími operadlami a vylepšenou bočnou oporou.
Ponuka motorov zostala do značnej miery nezmenená, s výnimkou voliteľného motora Tri-Power 389 s výkonom 338 koní (252 kW), ktorý bol zrušený a zostal len väčší motor 421 s dvojvalcovým karburátorom. Poslednýkrát bol však ponúkaný v roku 1966, po ktorom spoločnosť General Motors od modelového roku 1967 zakázala používanie viackarburátorových možností vo všetkých vozidlách GM okrem modelu Chevrolet Corvette.
Auto zobrazené na fotografiách – Pontiac Grand Prix, modelový rok 1966, bolo predstavené na 35. retro prehliadke pri príležitosti Spasovdenu, ktorá sa konala 31. mája 2025 v Sofii. Je súčasťou zbierky Ivajla Zafirova a je vybavené 6,4-litrovým motorom s výkonom 330 koní.
- 2025-06-14 - Xiaomi SU7 Ultra bolo uvedené na trh na Nordschleife-Elektroauto-Rekord auf!
- 2025-06-12 - Hyundai predstavil základnú verziu Ioniq 6 N.
- 2025-06-11 - Um minissetor zahŕňa celkovo 980 automobilov a 285 motorových vozidiel
- 2025-06-10 - Brujas Mercedes-Model: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - Stellantis Heritage a exkluzívny model Abarth 695 no Clubu Italia
- 2025-06-08 - Onze Multivan para 8 pessoas je k dispozícii v Bolgar-Piacot
- 2025-06-06 - Tento nový automat od BMW Motorrad
- 2025-06-05 - Zoznámte sa s BMW i4 Topmodel 601 lóeről
- 2025-06-04 - Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: en cseh E-szätná národná tálángel (TESZT)
- 2025-06-02 - Subaru BRZ: Eu sou um purista, eu disse isso! (TESZT)
