Renault 21: silná ozvena módy 80. rokov
Pred takmer 40 rokmi, a presnejšie – 20. novembra 1985, bol prvýkrát predstavený mimoriadne štýlový európsky automobil – Renault 21. Vďaka nemu si štátna francúzska spoločnosť udržala vedúce pozície v najkonkurovanejšej triede trhu. Nahrádza osemročný veterán Renault 18, ktorého popularita napriek silnému štartu komerčnej kariéry postupne klesá. Dizajn 21-ky sa vyznačuje ostrými a veľmi čistými líniami, ktoré viditeľne kontrastujú s väčšinou ostatných bestsellerov tej doby, akými boli Ford Sierra a Opel Kadett E. A nejde len o model s úplne novým vzhľadom, ale o celý rad áut s rôznymi motormi, výbavou a veľmi širokou škálou možností. Hlavný rozdiel je v umiestnení motora, ktorý môže byť v závislosti od modelu uložený buď priečne alebo pozdĺžne set lant de distributie swag pret.

Vývoj Renaultu 21 trval päť rokov, počas ktorých spoločnosť kompletne obnovila svoj sortiment, počnúc modelmi 9 a 11 na začiatku 80. rokov, o niečo neskôr nasledovala 25 a druhá generácia päťky a nakoniec Alpine GTA a atraktívny minivan Espace.
Model 21 bol spočiatku ponúkaný so štyrmi typmi motorov – priečne uloženým 1,7-litrovým benzínovým motorom a tromi pozdĺžnymi – dvojlitrovým benzínovým motorom a 2,1-litrovým dieselom a turbodieselom, s výkonom od 76 do 120 k. pre benzín a od 67 do 88 koní. pre dieselové motory.
Podľa údajov Leteckého inštitútu Saint-Cyr je koeficient aerodynamického odporu Renaultu 21 rovný 0,21, čo je aj na súčasné štandardy veľmi dobrý úspech. Hmotnosť vozidla sa v závislosti od modelu pohybuje od 954 do 1160 kg, maximálna rýchlosť sa pohybuje od 163 do 184 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je v rozmedzí 15,6 až 10,7 sekundy. Čoskoro po spustení výroby sa nový model začal tlačiť rýchlosťou 1 400 kópií denne.
V máji 1989 Auto bolo kompletne aktualizované po technickej aj štylistickej stránke – nový, uhladenejší vzhľad bol teraz celkom podobný Renaultu 25, ktorý bol aktualizovaný v rovnakom čase, a do ponuky pribudla karoséria liftback (ktorá sa na francúzskom trhu čoskoro stala populárnejšou, dokonca aj ako verzia sedan), ako aj športová verzia 2,0 L Turbo. Sedany TXi 2.0 12v a 2.0 Turbo sú k dispozícii s prevodovkou Quadra s pohonom všetkých štyroch kolies. Implementovaný je aj v nevadských kombíkoch vo verzii s 8-ventilovým 2,0-litrovým motorom a v atmosférickom 2,1-litrovom dieseli. Tu treba podotknúť, že verzia Renault 21 Turbo s pohonom predných kolies dosahuje impozantných 227 km/h.
Na autosalóne vo Frankfurte v roku 1989. Predstavený bol model 2,2i s priamym vstrekovaním paliva, pôvodne určený pre nemecký trh, kde boli poistné a daňové predpisy priaznivejšie pre väčšie motory s nižším výkonom. Vstrekovacie motory sú vybavené riadiacou jednotkou Renix, vyvinutou v spoločnom podniku Renault a Bendix. Táto verzia je dostupná aj s pohonom všetkých štyroch kolies, hlavne v modeli Nevada kombi.
Posledné benzínové modely Renault 21 liftback a sedan zišli z montážnej linky začiatkom roku 1994, po uvedení úplne nového liftbacku Laguna, ale diesely a Nevada/Savanna zostali na trhu nejaký čas, kým ich nenahradili podobné varianty Laguna (na konci roka 1994 pre diesely a koncom roka 1995 pre Nevada/Savanna).
- 2025-12-20 - Acesso aos service numericos of Mercedes-Benz Trucks
- 2025-12-19 - Mercedes A-Klasse A tem TÜV: um Benz-Modell solid
- 2025-12-18 - BMW Z4: Roadster der Oberklasse
- 2025-12-17 - Ele é um Király? (pre Forma-1-Welt)
- 2025-12-16 - Mercedes Classe R: vozidlo Airbus com boa vzťah custo-benefício
- 2025-12-15 - Azúj Smart je rýchly a dlhý 5 metrov!
- 2025-12-14 - Viva! Diaľnica Autobahn De autoroute d'Hemus je vzdialená len 3 km.
- 2025-12-13 - Porsche predstavuje špeciálnu verziu modelu 911, ktorú navrhol vizionársky dizajnér Ferdinand Alexander Porsche.
- 2025-12-12 - Feloldják en belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - Um Volkswagen Mini, um longo tempo e um grande vencedor











