Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: en cseh E-szätná národná tálángel (TESZT)

Otestovali sme základnú verziu českého sedanu s výhodnou cenou - je štartovací motor hodný veľkého kupé piese auto online.

Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: en cseh E-szätná národná tálángel (TESZT)

Hľadáte priestranný sedan za slušnú cenu? Potom bude vaša prvá asociácia nepochybne s lídrom predaja v tejto triede – Škodou Superb. Pravdou je, že s vnucovaním kultúry SUV sa segment tohto modelu dramaticky zmenšil – a to ešte viac posilnilo jeho vedúcu pozíciu. V najnovšej edícii sa „čech“ natiahne na dĺžku 4,9 m – a naďalej nás víta dáždnikom vo dverách vodiča a sedadlom ako v triede S vzadu.

Ak si chcete (a môžete!) zaobstarať Superb do garáže, budete si musieť pripraviť minimálne 67 330 leva za základnú verziu 1.5 TSI m-HEV so 7-stupňovou prevodovkou DSG a výkonom 150 koní/250 Nm. Za tieto peniaze získate pomerne štedrú výbavu so širokou škálou asistenčných systémov (na ochranu chodcov, na udržiavanie v jazdnom pruhu, na križujúcu premávku zozadu, na zabránenie zrážke pri odbočovaní na križovatke a mnoho ďalších). Okrem 2-zónovej automatickej klimatizácie budete môcť počítať aj so systémom bezkľúčového odomykania a štartovania, vyhrievanými prednými sedadlami, cúvacou kamerou, bezdrôtovou nabíjacou podložkou – a infotainment systémom s 10,4-palcovou dotykovou obrazovkou.

Zväčšenie rozmerov v novej generácii sa odráža aj v objeme batožinového priestoru – Superb dokáže absorbovať až 690 litrov. Interiér Superbu bol kompletne prepracovaný, no v žiadnom prípade nepôsobí preplnene – nechýba displej pre spolujazdca vedľa vodiča ani iné podobné maškrty. Kokpit sa spolieha na tradičné usporiadanie s 10-palcovou digitálnou palubnou doskou a voľne stojacim 13-palcovým dotykovým displejom (štandard – 10 palcov). Škoda konečne ponúka pre svoju vlajkovú loď Head-up displej.

Úplnou novinkou v tomto modeli sú takzvané inteligentné ovládače nad stredovou konzolou, známe z modelu Kodiaq. Teplotu a vyhrievanie/vetranie sedadiel je možné ovládať pomocou dvoch externých otočných tlačidiel (každé s malým displejom s priemerom 32 milimetrov); a centrálnemu ovládaču je možné priradiť rôzne funkcie, ktoré si používateľ vyberie. Inteligentné ovládače na nás zapôsobili už od prvého kontaktu s modelom, pretože sú intuitívne a ľahko sa používajú. Mohli by sa stať čerešničkou na torte, keby boli naozaj kovové, nie plastové – ale to je už reptanie na vysokej úrovni. A reptanie s takým priestranným a dobre vybaveným interiérom je priam svätokrádež!

Honosný vnútorný priestor a bohatá výbava sú jasné... ale stačí 1,5-litrový agregát pre takmer 1,5-tonový stroj alebo ho výrobca zaradil do ponuky jednoducho preto, aby dosiahol vysokú cenu? Stroj s technológiou na vypínanie 2 zo 4 valcov v skutočnosti auto poháňa celkom slušne a splní očakávania zavedených zákazníkov, ktorí auto používajú na cestu z bodu A do bodu B - a pravdepodobne ich aj prekoná, veď zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,2 sekundy a auto nie je až také ťažké (pod 1,5 tony).

Aj pri vysokej rýchlosti sa v určitých momentoch spaľovací motor úplne vypne a digitálny otáčkomer ukazuje 0 – čo sa týka úspornosti aj komfortu. V skutočnosti benzínový agregát pri prevádzke vo vysokých rýchlostiach otravuje iba svojou akustickou vrypnosťou – to mu však vzhľadom na spotrebu – v kombinovanom cykle okolo 6,5 – 7 l/100 km – máme sklon odpustiť. A ak „pohladíte“ plynový pedál, podarí sa vám dosiahnuť hodnotu pod 6 pred desatinnou čiarkou. Nízka spotreba je do značnej miery zásluhou 48V systému „mild hybrid“ so štartér-generátorom poháňaným remeňom a malou batériou pod sedadlom spolujazdca. Bohužiaľ, napriek svojej prítomnosti DSG niekedy otravuje svojím ťahaním.

Záver

Aj v základnej výbave ponúka Superb za svoju cenu veľa. Žiadny iný sedan sa tak nepribližuje k vyššej triede za tak výhodnú cenu. Ak však chcete viac výkonu, dodatočných 3-4 tisíc levov by vzhľadom na celkovú hodnotu auta nemalo byť problémom.

Technické údaje: Škoda Superb Combi 1.5 TSI ACT

Motor 4-valcový, turbo, vpredu priečny Zdvihový objem 1498 cm3 Výkon 110 kW (150 k) pri 5000 ot./min Max. krútiaci moment 250 Nm pri 1500 ot./min Pohon predný/7-stupňová automatická s dvojitou spojkou D/Š/V 4912/1849/1481 mm Hmotnosť (prázdna) 1458 kg Batožinový priestor 645 l 0–100 km/h 9,3 s Max. rýchlosť 225 km/h Spotreba paliva 5,2 l A95H/100 km (WLTP) Emisie CO2 120 g/km Cena od 67 330 BGN

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Hľadáte priestranný sedan za slušnú cenu? Potom bude vaša prvá asociácia nepochybne s lídrom predaja v tejto triede – Škodou Superb

Ak si chcete (a môžete!) zaobstarať Superb do garáže, budete si musieť pripraviť minimálne 67 330 leva za základnú verziu 1